Šola mora ostati v šoli – okrogla miza »Šola po covidu-19 – psihološki in sociološki vidik«

Gostje okrogle mize dr. Manca Košir, prof. dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič, dr. Karel Gržan in profesorica Marjeta Podgoršek Rek so se strinjali, da je javno šolstvo pomembno, a prilagoditi ga bo treba času. Cilj šole bi moral biti »učiti za življenje« in spodbujati otrokovo izvirnost in ustvarjalnost.

Uvodoma je vse zbrane pozdravil predsednik stranke LMŠ Marjan Šarec. Šolstvo je izpostavil kot enega izmed izjemno pomembnih področij, v času epidemije še toliko bolj. Poudaril je, da šolanja na daljavo ne gre enačiti z običajnim načinom šolanja. »Izobraževanje na daljavo je bilo vzpostavljeno, kot je bilo v času epidemije covid-19 potrebno, vendar pa daleč od tega, da bi bilo enakovredno. Pristni ljudski stiki so pomembni.«

V času korona krize se je izkazalo, kako pomembno je imeti vsem dostopno javno šolo, kar v LMŠ tudi zagovarjamo. Pomembno je, da šola ostane v šoli. Zakaj? V času šolanja na daljavo so se socialne razlike le še poglabljale, da ne omenjamo psihičnih stisk otrok.

Vsi niti niso imeli enakih pogojev za delo. Dr. Marjeta Podgoršek Rek pravi, da je bilo v času izobraževanja na daljavo »marsikomu, tudi učno uspešnim učencem, nerodno povedati, da imajo težave z internetnim dostopom, drugi niso imeli tiskalnika.«

Marjeta Podgoršek Rek – profesorica geografije in zgodovine na OŠ Neznanih talcev Dravograd tudi bivša ravnateljica

Zato je še toliko bolj pomembno, da šola ostane v šoli. Za mnoge je namreč, kot izpostavlja dr. Čačinovič Vogrinčičeva, »šola edina priložnost, kjer se učenci počutijo vredne. Otrok potrebuje priložnost. Moramo ohraniti javno šolo, a v temelju drugačno javno šolo. Pomemben je človeški odnos, vsak otrok mora biti v šoli srečen.«

prof. dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič – zaslužna profesorica, psihologinja in družinska terapevtka, avtorica več monografij in učbenikov. V Cobissu njena biografija obsega 624 zapisov

Je pa čas, da se vprašamo, kakšno šolo pravzaprav hočemo. »Ko si bomo odgovorili, kaj hočemo, bomo vedeli, kakšno šolo hočemo,« pravi dr. Manca Košir. Možen odgovor je iniciativa »Kakšno šolo hočemo – vsem dostopna javna šola; najboljši učitelji (biti učitelj je poslanstvo); ocenjevanje, namenjeno samovrednotenju, ne selekciji; razbremenitev učnih programov …

dr. Manca Košir, doktorica filoloških znanosti, najbolj pa jo poznamo kot novinarko, publicistko in pobudnico iniciative: »Kakšno šolo hočemo«

Dr. Čačinovič Vogrinčičeva priložnost vidi v sodelovanju: »To je mogoče narediti skupaj z učitelji, učenci in starši.« A opozorila je tudi na spoštovanje otroštva, ki danes umanjka. Ključno vprašanje učiteljev, staršev in vseh odraslih, vključenih v izobraževalni sistem, mora biti »Kako podpreti otroka?«.

dr. Karel Gržan – doktor literarnih ved, pater, pisatelj in publicist ter avtor 95 tez za izhod iz slepe ulice vzgoje in izobraževanja

»Pomemben je živi stik« in otroku dati priložnost, da se lahko vpraša, »kdo sem in kaj hočem,« pravi dr. Gržan. To, da nekomu nekaj ne gre, namreč še ne pomeni, da je nevreden. Dr. Gržan poudarja, da »mora šola izhajati iz posameznika, iz vrednot posameznika. To je treba tudi podpreti.«  Omenil je svojo najnovejšo knjigo 95 tez za izhod iz slepe ulice vzgoje in izobraževanja, v kateri je kritično analiziral sodobno vzgojo in izobraževanje: »Če bomo izobraževali za življenje, bomo poskrbeli, da bodo otroci odrasli v srečne, ne le pametne ljudi. Da bodo ustvarjalni.«

Gostje so se strinjali, da je učence treba učiti uporabnih znanj, naučiti jih je treba naučeno uporabljati, še pomembneje je, da mora biti otrok srečen. »Človek se mora razvijati celostno, starši tega ne zmorejo, to je naloga šole,« poudarja dr. Gržan.

Šola mora biti prostor sodelovanja, ustvarjanja, šola mora biti prostor vseh učencev ne glede na njihov socialni položaj. Pomembna sta skupnost in spoštljiv odnos. Vsak učenec mora biti viden.

Lidija Divjak Mirnik, nekdanja profesorica in poslanka LMŠ

»Vedno je prostor za izboljšave. In čas izobraževanja na daljavo nam je odprl priložnost za razpravo, razmisleke o izboljšavah javnega šolstva. Tudi to, da šola ni le izobraževalna institucija, ampak tudi vzgojna, in, kar je najpomembneje, otroke uči za življenje,« je razmišljanja in poglede gostujočih strnila Lidija Divjak Mirnik, poslanka LMŠ.

Poglejte še video posnetek okrogle mize:

Okrogla miza "Šola po Covid-19"

Posnetek okrogle mize, kjer nadaljaljujemo pogovor o šolstvu – »Šola po Covidu-19«.

Objavil/a Stranka LMŠ dne Sreda, 10. junij 2020

Ste zamudili našo prejšnjo okroglo mizo o šolstvu? Poglejte povzetek na povezavi.