Sklicevanje na izredne razmere ne sme biti razlog za krčenje temeljnih demokratičnih standardov

V poslanski skupini LMŠ ocenjujemo, da najprej potrebujemo jasno in vsebinsko strokovno obrazložitev, zakaj Slovenija potrebuje tovrsten skrajni ukrep. Obvladljive varnostne razmere na slovenskih mejah, ki so sicer že zaprte, ne ponujajo zadostne argumentacije za sprostitev 37.a člena in podelitev izrednih pooblastil obrambnim silam.  Pisci naše ustave so jasno zapisali, kdaj in kako se uporabi Slovenska vojska znotraj meje naše domovine. Tukaj velja biti še posebej previden. V danih razmerah poleg konstruktivne opozicije potrebujemo predvsem konstruktivno koalicijo. Dobronamerno predlagamo vladi, da se začne v parlamentarni demokraciji, sploh pa v trenutnih razmerah, tako tudi ravnati.  V  ta namen smo tudi predlagali, da se seja DZ preloži, saj bi s tem interventni zakoni  dobili  več prostora za demokratično diskusijo.

Le sklicevanje na izredne razmere ne sme biti razlog za krčenje temeljnih demokratičnih standardov, za katere so se borili naši očetje. Morda so ukrepi na prvi pogled  všečni, a izločanje strokovne javnosti in krčenje parlamentarizma na dolgi rok lahko pomenita predvsem škodljive posledice.