LMŠ za kakovostno javno šolstvo – okrogla miza “dosedanje izkušnje za izobraževanje v prihodnosti”

Okrogla miza je bila namenjena pogovoru o tem, kaj izkušnje izobraževanja na daljavo pomenijo za prihodnje leto, še bolj pa za izobraževanje v prihodnje.

Gostje okrogle mize dr. Damijan Štefanc, dr. Mara Cotič in Oton Račečič opažajo in izpostavljajo velike razlike, ki so nastajale v šolah, med šolami, nastale so tudi razlike v znanju. Marsikoga skrbi, kako znanje nadomestiti. Cotičeva izpostavlja, da so se razlike v času izobraževanja na daljavo med učenci samo še poglobile, in dodaja, da bi »morala šola te razlike izničiti, vsaj poskusiti izničiti«.

Pouk je mnogo več kot pridobivanje znanja. Šola je prostor igre, medosebnih odnosov. Račečič opozarja na pomen neposrednega dela z učenci, to še toliko bolj velja za otroke s posebnimi potrebami. »Te otroke se je za določeno obdobje kar izpustilo in prav ti otroci so v času izobraževanja na daljavo največ izgubili.« 

Tisto, kar so učitelji v času izobraževanja na daljavo pogrešali, je neposreden stik z institucijami, ki bi morale biti v tesnem stiku s prakso. Pogrešali so sistemsko usmerjenost na ravni vseh šol v državi. Šolska politika je, namesto da bi sama sprejela odločitve in zanje tudi prevzela odgovornost, odločanje in odgovornost prepustila šolam. Posledica prelaganja odgovornosti pa so – več kot očitno – razlike med šolami. 

V LMŠ si želimo, da bi strokovne pobude dobile mesto v izobraževalni politiki. Ne želimo si ponovitve videnega (ne)scenarija. Na neupoštevanje pedagoške stroke pri sprejemanju odločitev glede vnovičnega odpiranja šol je opozoril tudi dr. Štefanc: »Če nimamo šolske politike z jasno vizijo, ki ima pri svojih odločitvah dobro strokovno podporo, potem ta prostor hitro zasedejo drugi strokovni pogledi. V tej situaciji se nam je zgodilo ravno to. Če pedagoška stroka ni dovolj močna, potem obveljajo priporočila zdravstvene stroke. To je nauk za v prihodnje.«

Gostujoči so opozorili tudi na previdnost pri »poveličevanju« izobraževanja na daljavo. Stroka in vladna politika sta izrekali le pohvale, čeprav je resnica drugačna. Kot pravi dr. Štefanc: »Svet, kjer bi vse dejavnosti potekale na daljavo, je svet, ki si ga mnogi želijo, in na tak svet ne bi smeli pristati.« Zato previdnost ni odveč. 

Misli vseh gostujočih je strnila Lidija Divjak Mirnik, poslanka LMŠ. Poudarila je, da se je v času epidemije covid-19 izkazalo, kako pomemben in dragocen je učiteljski poklic. Izkazalo se je, kako pomembno je vzdrževati javno šolstvo. LMŠ je že v aprilu sklicala sejo odbora DZ za šolstvo, kjer smo ministrico pozvali, naj začne v razprave in odločanje ob vnovičnem odpiranju šol vključevati stroko in jo tudi poslušati. Žal je ministrica dr. Simona Kustec mnenje pedagoških »praktikov« preslišala. Tudi zato so bili učitelji prve dni vnovičnega odprtja šol »pazniki« in ne učitelji.

Lidija Divjak Mirnik: »Edini cilj je poslušati stroko. Le tako bomo našli najboljše odločitve za vse – učence in učitelje. Za september potrebujemo načrt A, načrt B in načrt C. Upam, da ga ministrica dr. Simona Kustec ima.«

Spremljajte okroglo mizo "Dosedanje izkušnje za izobraževanje v prihodnosti" v živo, kjer je govora o trenutnem stanju na področju šolstva, kako je potekalo izobraževanje na daljavo, kaj smo se iz situacije naučili in kje je prostor za izboljšave.

Objavil/a Stranka LMŠ dne Četrtek, 04. junij 2020