100 dni vlade Janeza Janše – 100 dni spornih poslov, prepočasne pomoči gospodarstvu, neupravičenih kadrovskih menjav, napadov na Twitterju in razdvajanja

14. slovenska vlada se je v prvih 100 dneh izkazala predvsem za ideološko, nepošteno, posledično pa tudi neoperativno in polno koruptivnih praks. Epidemijo je izkoristila za obračunavanje z opozicijo in novinarji, na kakršnokoli kritiko, tudi tisto najbolj dobronamerno, pa je odgovorila z diskreditacijskimi napadi na twitterju in v svojem strankarskem »mediju«, ki ga financirajo iz tujine. Vse te slabe strankarske medijske prakse je predsednik vlade prenesel tudi na uradne vladne komunikacijske kanale. Vse skupaj pa nas resnično skrbi, kako se je vlada napačno lotila tudi naslavljanja gospodarskih, socialnih in družbenih posledic epidemije.  

Ukrepi, sprejeti v okviru paketov za pomoč gospodarstvu, temeljijo na zapletenih postopkih, predvsem pa so njihovi učinki prepočasni. Tak primer je denimo dvemilijardna poroštvena shema, ki jo je vlada propagirala kot takojšnjo pomoč podjetjem, danes pa je nedvoumno, da gre za invaliden ukrep. Še nobeno podjetje namreč ni dobilo posojila, saj se po besedah finančnega ministra čaka še na mnenje Evropska centralne banke. Ne glede na dejstvo, da shema velja do konca leta, je pomoč podjetjem pozna oziroma prepozna.

Pri zajezitvi širjenja epidemije Covid-19 je aktualna vlada sicer gradila na bistvenih ukrepih, ki jih je sprejela prejšnja vlada (razglasitev epidemije, zaprtje izobraževalnih ustanov, zaprtje meje za potniški promet, prepoved zbiranja …),  povsem drugače in popolnoma neprimerno pa je komunicirala z javnostjo. Namesto pomirjujočih tonov se je odločila za širjenje strahu, manipuliranje z informacijami, nepotrebne negativne napovedi, lažne informacije. Z nejasnimi in protislovnimi izjavami pa je v javnosti povzročila tudi precej zmede in negotovosti. In ne nepomembno – aktualna vlada je zanemarila tudi epidemiološko stroko.

V stotih dneh mandata smo bili smo priča tudi številnim razkritjem o negospodarnih in netransparentnih nakupih zaščitne opreme, s pomočjo katerih je vlada izbranim podjetjem omogočila visoke marže in dobičke.

Prav tako smo spremljali mnoge nepotrebne in neupravičene kadrovske menjave, kjer je pod vprašajem celo zakonitost, vlada je kadrovsko posegla tudi v vrhove neodvisnih institucij (NPU, SURS).

Ob vseh ideoloških temah, ki sta jih odprla in jih še odpirata Janez Janša in njegova stranka SDS (koncert Thompsona, dopisi ministri Logarja, napadanje medijev …) nas še posebej skrbi molk oziroma zgolj deklarativno distanciranje koalicijskih SMC-ja in DeSUS-a. Vse skupaj kaže na to, da je Slovenija dobila vlado zgolj ene stranke, na kar smo v LMŠ opozarjali že pred njenim imenovanjem. Naj poudarimo še,  da smo v LMŠ želeli in želimo biti konstruktivna opozicija, povedali smo, da bomo podpirali dobre predloge vlade. Jasno pa smo povedali tudi, da ne bomo sodelovali pri rušenju državnih institucij, pri barantanju s človekovimi pravicami, z neodvisnostjo medijev in sodstva, pri ogrožanju javnega dobra, javnih storitev in narave ter pri slabitvi gospodarstva, socialne države in stabilnosti javnih financ.

Pri protikoronskih ukrepih smo bili s strani vlade vabljeni, da podamo svoje ukrepe. Ponudba ni bila iskrena. Naše rešitve in predlogi so naleteli na gluha ušesa. Vse to zgovorno kaže na »pripravljenost« sodelovanja vlade z opozicijo. Opozicija je na matičnih delovnih telesih in plenarnih sejah skupno predlagala skoraj 300 dopolnil, sprejetih je bilo toliko, da jih lahko preštejemo na prste ene roke.