Andreja Zabret: Novela k Zakonu o zavarovalništvu bolj ščiti potrošnika

Novela k Zakonu o zavarovalništvu implementira evropske direktive in prinaša veliko sprememb. Tudi zaščito potrošnika, saj ga varuje pred dobro poznanim drobnim tiskom in sklenitvijo zavarovanja, ki ga ne potrebuje. Naj jih naštejem nekaj.

Potrošnik bo bolj informiran o produktih, pojasnjeno mu bo kaj točno bo dobil za plačano ceno in kje so tveganja, ki jih prevzema, zato bo možnost zavajajoče prodaje in potencialnih anomalij manjša. Zavarovalni posredniki se bodo morali stalno poklicno usposabljati, da bi ohranili primerno raven storitev. V registrih zavarovalnih zastopnikov in posrednikov bodo morala biti navedena imena fizičnih oseb znotraj njihove uprave. Svojih zaposlenih zavarovalnice ne bodo smele plačevati ali ocenjevati njihove uspešnosti na način, ki je v nasprotju z njihovo dolžnostjo, da delujejo v skladu z najboljšimi interesi in v korist zavarovancev. Pravočasno pred sklenitvijo zavarovalne pogodbe mora prodajalec obvestiti tudi o naravi plačila, ki ga prejmejo njihovi zaposleni v zvezi z zavarovalno pogodbo. Prodaja zavarovalnih produktov bo morala vedno spremljati test zahtev in potreb na podlagi informacij, pridobljenih od stranke, da bi preprečili primere zavajajoče prodaje. V primeru svetovanja pri prodaji zavarovalnega produkta bo treba poleg opredelitve zahtev in potreb strank slednjim zagotoviti tudi osebno priporočilo, ki bo pojasnjevalo, zakaj je nek produkt najustreznejši glede na njene zahteve in potrebe.